Školní metodik prevence Hana Krajčová
Kontakt:
o e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. o mobil: 737 753 811
Konzultace na základě domluvy – kabinet č. 260 (1. patro)
ČINNOSTI ŠKOLNÍHO METODIKA PREVENCE
Dle vyhlášky č. 72/2005 Sb., novelizovaná vyhláškou č. 116/2011 Sb.
Metodické činnosti
- Tvorba, realizace a vyhodnocení Minimálního preventivního programu školy (MPP) včetně Krizového plánu, Školní preventivní strategie a Programu proti šikanování.
- Realizace aktivit školy zaměřených na prevenci: záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sebepoškozování, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.
- Koordinace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti rizikového chování.
- Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
- Koordinace spolupráce školy s ostatními institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.
- Spolupráce na intervenci s odpovídajícím odborným pracovištěm v případě výskytu rizikového chování.
Informační činnosti
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
- Vedení doložitelných záznamů o činnosti školního metodika prevence, o realizovaných opatřeních a programech, vedení dokumentace a evidence pro potřeby statistik a krajských plánů prevence.
- Předávání odborných informací z oblasti primární prevence pedagogickým pracovníkům školy a zákonným zástupcům žáků.
- Vedení databáze institucí, které působí v oblasti prevence rizikového chování.
Poradenské činnosti
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů rizikového chování žáků, provádění orientačního šetření těchto žáků, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům a zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou nebo specializovanými školskými zařízeními.
DALŠÍ POMOC
|