nám. Míru 7, 763 16 Fryšták            +420 577 911 052              reditel@zsfrystak.cz            Dat. schránka: mffmk7m            IČO: 750 22 702            IČ provozovny: 1001011848

Od roku 2018 je naše škola zapojena do projektu „Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje“, který probíhá na Střední škole nábytkářské a obchodní v Bystřici pod Hostýnem. Celý projekt je zaměřen na zkvalitnění vzdělávání ve školách Zlínského kraje, a to zejména v oblastech polytechnického vzdělávání.

Vzdělávání probíhá formou tzv. sdílených dílen, kdy žáci ze základní školy pod dohledem učitelů odborné výuky střední školy zhotovují během 5 hodin jednoduchý dřevěný výrobek.

Sdílené dílny dříve navštěvovali žáci 8. ročníků, s cílem prohloubit jejich praktické dovednosti a současně jim poskytnout vědomosti o studijních oborech na této škole pro výběr budoucí profese.

V letošním školním roce se poprvé v dílnách nábytkářské školy objevili žáci 6. B. Chtěli jsme vyzkoušet, jak je zaujme práce se dřevem, zda je odlišný vztah k manuální práci v mladším věku a zda je vhodnější už při vstupu na 2. stupeň motivovat žáky k přemýšlení o volbě další vzdělávací a profesní dráhy.
Jak se našim šesťákům sdílené dílny líbily, zjistíte ze slohových prací. Jak se líbila výuka učitelům? Jeden z nich řekl, že práce s našimi žáky se pro něj stala velkou motivací do další pedagogické činnosti. Jak se dařilo našim dětem při práci se dřevem? Výborně, práce je velmi bavila, naslouchali pokynům, spolupracovali, měli skvělou náladu. A jak je to s výběrem budoucí profese? Polovina chlapců a dvě děvčata si určitě zvolí studijní obor Truhlář.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií, žákům se hradila doprava, materiál na výrobek (výrobek si odnesli domů) a svačina (pizza, Fanta).

Slohové práce žáků

V pátek 2. prosince jsme byli se školou na sdílených dílnách v nábytkářské škole v Bystřici pod Hostýnem. Moc jsem si to užila, protože …
V 6:55 jsme měli sraz s třídou. V 7:00 přijel autobus. Přijeli jsme na místo, ale museli jsme jít chvíli pěšky, než jsme došli ke škole. Vešli jsme do školy a byly tam pěkné obrazy ze dřeva. Bylo to moc pěkné. Potom si nás rozdělili do 2 skupinek.
Jak jsme se rozdělili, tak jsme začali vyrábět roboty. Můj se jmenuje Bořek 😊. V půlce, asi po třech hodinách, přišel pán, který přinesl oběd (pizzu + pití). Jak jsme dojedli, tak jsme dodělali roboty. Když jsme měli každý fotku s robůtky, tak jsme dělali srdíčka, do kterých se dá svíčka a vypadá to moc pěkně. Potom jsme měli prohlídku po škole a po ní jsme se chystali na odchod, ale mě se vůbec nechtělo, protože jsem si to moc užila.
Sabina Kolajová

Ahoj Lexo,
jen jsem Ti chtěl napsat, jak jsem se měl v Bystřici pod Hostýnem na Střední nábytkářské škole. Takže začnu takhle. Druhého prosince jsme v 7:00 jeli do Bystřice pod Hostýnem do Střední nábytkářské školy. Jak jsme dojeli do Bystřice, tak jsme šli chvilku pěšky. Po příchodu nás uvítali. Pak jsme se rozdělili na dvě skupiny a každá skupina šla do své dílny. Pan učitel ze střední školy nám všechno ukazoval a vysvětloval čím se co dělá.
Měli jsme vyrobit svého vlastního robota ze dřeva. Po nějaké chvíli byla přestávka na svačinu. Jak jsme dojedli, tak se šlo zase pracovat. Nebylo to nic těžkého, takže to šlo docela rychle. Po nějakých dvou hodinách byla další přestávka na to, abychom se najedli. Měli jsme pizzu, zadarmo 😊. Jak jsme dojedli, opět se pracovalo a za chvilku jsem robota konečně dodělal. Kdo měl robota hotového, mohl vyrábět ze dřeva srdíčko na svíčku. Svícen ve tvaru srdíčka se mi moc povedl.
Po práci jsme navštívili třídy, kde se učili žáci z oboru Design interiéru. Na závěr proběhla prohlídka maturitních dřevěných výrobků, byly moc hezké, no a pak jsme už jeli domů do Fryštáku.
Naučil jsem se i něco nového a líbilo se mi tam.
S pozdravem.
Jakub Jadrníček

Druhého prosince jsem přišla včas na autobusovou zastávku. Vyjeli jsme v 7 hodin ráno. Jeli jsme na střední nábytkářskou školu, kterou najdeme v Bystřici pod Hostýnem. Rozdělili jsme se nejprve na dvě skupiny a pak na dvojice. Vyráběli jsme robota. Museli jsme řezat, brousit, dlabat, aby nám z toho vyšel robot. Naštěstí jsme měli přestávku na svačinu, a pak i na oběd. Na oběd jsme měli všichni pizzu a Fantu. Bylo to dobré. Robot se nám úspěšně podařil. Taky jsme si šli prohlédnout školu. Docela se mi líbila.
Odjeli jsme ve 13:30. Den jsem si moc užila. Bylo to fajn.
Anna Jančíková

Ahoj Petře,
V pátek 2. prosince 2022 jsme byli na sdílených dílnách v Bystřici pod Hostýnem.
V 7:25 jsme vyjeli z nádraží ve Fryštáku. Jeli jsme linkou. Autobus byl strašně narvaný, takže někteří museli stát. V Holešově se autobus vyprázdnil a všichni si mohli pohodlně sednout. Když jsme dojeli na autobusové nádraží a vystoupili, tak nám byla strašná zima.
Jakmile jsme došli do střední školy, tak nás uvítali dva příjemní páni. Řekli nám, abychom se rozdělili na dvě skupiny. Já jsem byl se skupině s Kubou Kostřicou, Kubou Jadrníčkem a Alexem. Řekli nám, že budeme vyrábět roboty ze dřeva. Z toho jsme byli všichni nadšení. Každý si vyráběl svého. Kuba K. vrtal dírky a Kubovi J. to navrtal špatně, tak to museli převrtat. Pomáhal nám a kontroloval nás moc hodný učitel.
O přestávce jsme mohli svačit a podívat se za druhou skupinou. Já a Kuba K. jsme šli hledat záchod, který byl úplně ve spodním patře. Když jsme vyšli nahoru, čekala nás tam pizza a Fanta, kterou jsme měli k obědu. Po obědě jsme se šli podívat na absolventské práce, které byly moc krásné a zajímavé.
Potom jsme se šli obléct, sbalit si věci a jídlo. Z dílen jsme šli rovnou na nádraží (rozchod nebyl ☹) a odjeli jsme zpátky domů.
Bylo to velmi naučné a zábavné, moc jsem si to užil. Už se těším na další výlet!
Měj se hezky.
Maxmilián Sovadina

Fotografie z této akce naleznete v GALERII

Základní škola Fryšták, okres Zlín,

příspěvková organizace

nám. Míru 7, 763 16 Fryšták

Copyright © 2023 zselektro. Všechna práva vyhrazena.